Photo Credits: Studioul de Fotografie
Pentru mesele rotunde e bine să țineți minte că la acestea teoretic încap 8 până la 12 persoane, însă numărul optim este 10 - vă va securiza în cazul în care
trebuie să adăugați încă un scaun pentru o persoană care nu era pe lista confirmărilor, sau pentru un copil pentru care ați presupus că va sta în brațele unuia dintre părinți.
Photo Credits: Radu Dumitrescu Wedding Photographer
După ce ați ales forma meselor și ați definit și numărul de persoane ce vor sta la o masă, e timpul să distribuiți invitații. Acest task poate să fi covârșitor, mai ales dacă nu aveți nici un reper, însă poate devenii chiar distractiv dacă țineți cont de sfaturile de mai jos:
Tool pentru distribuirea invitaților:
Suntem în era vitezei și a tehnologiei când totul se desfășoară contra cronometru, deci v-ar fi foarte simplu dacă ați utiliza un tool pentru distribuirea invitaților. Puteți utiliza banalul excel în care creeați tabele pentru fiecare masă, tabele pe care le dispuneți aproximativ ca dispunerea meselor sau utilizați o aplicație în care puteți alege unde să stea fiecare invitat și pe care să o sincronizați cu lista voastră de invitați. Dacă veți căuta pe google cel mai probabil veți găsi mai multe opțiuni, noi vă propunem una care ni s-a părut ușor de utilizat:
https://www.weddingwire.com/wedding-planning/wedding-seating-tables.html
Așezarea boxelor și a muzicanților
E foarte util ca înainte de a începe acest exercițiu să discutați cu cei care se ocupă de sală pentru a afla cum se poziționează boxele și care este locul dedicat pentru DJ și band (în cazul în care sala nu e prevăzută cu scenă) . Acest amănunt vă va ajuta în momentul în care vă veți gândi la persoanele care au nevoie de un tratament puțin mai special (copii, bunici, persoane sensibile). Totodată e bine să identificați și unde este baia. Vă spun mai târziu de ce. :)
Așezarea mesei mirilor
Dispunerea meselor are ca punct de plecare masa voastră. Am văzut diverse abordări:
- Cea clasică în care masa mirilor a fost cu fața la ringul de dans și la toți invitații.
- Masa mirilor poziționată cu fața la intrarea în sală și a ringului de dans
- Masa mirilor în primul rând înconjurați de mese ale familiilor
Oriunde ați alege să stați, oricum ați alege să stați- singuri sau cu nașii- e important să aveți în vedere că în general toată lumea vrea să vă vadă.
Așezarea părinților și a tuturor celorlalte persoane foarte apropiate
Sfatul meu pentru toți mirii pe care i-am ajutat în organizare a fost să acorde o atenție sporită poziționării părinților și a prietenilor apropiați. Îi sfătuiesc să vorbească cu părinții acest aspect, iar dacă aceștia nu doresc să se implice , sau voi nu vreți să îi implicați ar fi ok ca ei să fie cât mai aproape de voi. Totodată în jurul lor amplasați rudele și prietenii de vârsta lor pentru că le va fi mai simplu să se ocupe de acești invitați.
Când vine vorba de prieteni, în general acești nu sunt foarte pretențioși, ei bucurându-se să vă fie alături. Există și aici un mic truc: în general nu mixați mesele de prieteni cu cele destinate familiei. Dacă aveți posibilitatea să creeați cumva ~2 tabere~ vă sfătuiesc să faceți acest lucru - le va da tinerilor libertatea de a se simții în largul lor.
Vă voi da exemplul nostru: sala în care noi am avut nunta nu permitea împărțirea pe ~tabere~ așadar am decis că vom lăsa prietenii la mesele din spatele sălii, știind că nu au preferințe și astfel au fost cumva feriți de ochii cârcotași ai ~bunicilor binevoitoare.~
În anul următor am fost nașii unor prietenii tare dragi nouă, iar sala lor avea un perete dispus chiar în mijloc până la începerea ringului de dans. La început mi s-a părut un impediment, însă ei l-au folosit în avantajul lor împărțind invitații în cele ~2 tabere~ de care vă povesteam mai sus și astfel toată lumea a avut de câștigat.
Așezarea restul invitaților
Suntem la finalul exercițiului când aveți deja o imagine de ansamblu. Acum ceilalți invitați sunt ușor de aranjat în grupuri de interese și în funcție de cum se cunosc și se înțeleg. Totuși ar fi bine și aici să țineți cont de câteva aspecte:
- Pe cei sensibili e recomandat să ii poziționați departe de boxe
- Pe cei care vin singuri cel mai bine să îi integrați în grupuri pe care le cunosc pentru a nu se simți ciudat - nu se recomandă să aveți mese doar cu cei care nu au pereche
- În cazul în care aveți invitate însărcinate (mai ales în al 2-lea sau al 3-lea trimestru) e bine să le poziționați în zona apropiată toaletei și departe de vibrația boxelor
După ce toată lumea e aranjată fiți deschiși la schimbări de ultim moment, chiar în ziua nunții: trucul pentru a trece ușor peste acest aspect este ca la fiecare masă să lăsați loc de încă un scaun sau 2. Totodată nu vă supărați sau nu vă simțiți jigniți dacă invitații își vor mai schimba locurile între ei - oricum până la final puțin vor mai fi aceia care vor sta pe locul destinat lor.
Am fost întrebată ce e mai bine: să angajezi host-ese, să rogi domnișoarele de onoare să se ocupe de primirea invitaților sau să plasezi la intrarea în sală un panou unde invitații să se regăsească. Nu cred că există o unică rețetă, alegeți varianta care se potrivește cel mai bine cu modul în care vă imaginați evenimentul, chestiunea importantă este ca voi să nu aveți această grijă în ziua evenimentului chiar dacă veți știi pe de rost aranjarea la mese (inevitabil le veți știi după multele versiuni pe care le veți face datorită nehotărârii unor invitați :P).
Alătură-te comunității
Ești în căutare de inspirație? Articole, sfaturi, idei, poze și o întreagă comunitate te așteaptă. #nuntacrunta
Blog
Instagram
Facebook
Pinterest
Urmărește-ne
Ești în căutare de inspirație? Articole, sfaturi, idei, poze și o întreagă comunitate te așteaptă. #nuntacrunta